עבודה מועדפת לחיילים משוחררים

עבודות מועדפות למשוחררי צה"ל מעוגנות בחוק. לא כל עבודה היא מועדפת וקיימת רשימה מסודרת של עבודות מסוג זה. הסבר מקוצר בהמשך.
אם כן, קיימים תחומים שונים בעבודה מועדפת למשוחררי צה"ל. העבודות המועדפות והמוכרות ביותר הן:

• תחנות דלק
• אתרי בנייה
• בתי מלון
• אתרי גידול חקלאיים ובבתי אריזה
• מפעלי תעשייה ובבתי מלאכה
• טיפול באנשים בעלי מוגבלויות

עבודה מועדפת בתחנות דלק
העבודה בתחנות דלק הינה עבודה במשמרות, בדרך כלל 24 שעות ביממה וכל ימות השבוע. ישנן כמובן תחנות הסגורות בלילה ו/או בשבתות ומועדי ישראל ולכן שעות העבודה קצת שונות.

עבודה מועדפת באתרי בנייה
עם כל הטכנולוגיות הקיימות כיום, עבודה באתרי בנייה היא אחת מהעבודות הפיזיות שקיימות ולא כל אחד בנוי לעבודה מסוג זה. מאידך, קיימת דרישה לא קטנה לעבודה בבניין הכוללת בונוסים של חברות הבנייה, כאשר חלקן אף מממנות כרטיס לחו"ל לכל מי שעובד לפחות שנה ברציפות.

עבודה מועדפת בבתי מלון
בתי המלון זקוקים לידים עובדות ישראליות, בעיקר בעיר אילת. המשכורות די יפות וכוללות תנאים כגון מגורים, ארוחות וטיסה פעם בתקופה למרכז הארץ.

עבודה מועדפת באתרי גידול חקלאיים ובתי אריזה
עבודה באתרי גידול ובתי אריזה מצריכה ידיים עבודות וזריזות. זוהי עבודה שיש לה דרישה היא בכל חלקי הארץ ולכן קל לחפש עבודה מועדפת מסוג זה. באזורים מרוחקים כגון הנגב והערבה המגורים הם במקום והחקלאים דואגים לנוחות העובדים עד כמה שניתן.

עבודה מועדפת במפעלי תעשייה ובתי מלאכה
עבודה במפעלי תעשייה לרוב דורשת בעלי מקצוע בעלי ניסיון וידע. חיילים משוחררים רבים רוכשים מקצוע במהלך שירותם הצבאי ובכך יכולים לתרום במפעלים ובתי מלאכה ברחבי הארץ מיד לאחר השחרור. לרוב יתקבלו אלו שמקצועם בצבא חופף לדרישות המעסיקים.

עבודה מועדפת בטיפול באנשים בעלי מוגבלויות בעבודה זו לרוב נמצא עובדים זרים העוסקים במטפלים. העבודה קשה ומחייבת בדרך כלל מגורים בבית המטופל. במידה והעבודה היא באמצעות ביטוח לאומי או חברות השמה המשכורות בהתאם. במידה והעבודה היא באופן פרטי ניתן לקבל משכורת שתכבד את בעליה. מבחינת העבודה עצמה – צריך אופי מיוחד ולא כל אחד יכול לעשות זאת.

לסיכום, לאחר שהבנו מה נחשבת לעבודה מועדפת ומה לא, נותר רק להתחיל בתהליך חיפוש עבודה . בחברה שלנו תמצאו מגוון כתבות העוסקות בחיפוש עבודה, משרות לחיילים משוחררים ועוד.